tiistai 27. maaliskuuta 2007

Urakka ohi


Valitettavasti en vieläkään voi kuvailla noilla sanoilla koko graduprojektiani; seminaariurakkani
sen sijaan päättyi tänään. Opponoin graduilijakollegan kirjallisuusaiheisen työn ja tajusin oikeastaan vasta sen jälkeen, ettei minun tarvitse enää tehdä seminaarin eteen mitään. Kahteen jäljellä olevaan istuntoon toki menen, mutta arvosteltavat ja siis oikeasti tärkeät jutut olen nyt tehnyt. Tuntuu jotenkin haikealtakin, sillä tämä on viimeinen kurssi, jonka suoritan: opinnoistani on jäljellä enää Ranskan sivistyshistorian kirjatentti ja tietysti gradun loppuosa. Mihin kummaan on vilahtanut seitsemän vuotta elämästäni? Juurihan minä aloitin yliopistolla...!

Juhlistin seminaaritöiden loppua ja kevään alkua jäätelötötteröllä. Perinteisesti kevät on alkanut virallisesti ensimmäisestä ulkona auringonpaisteessa syödystä jäätelöstä. Päädyin vaikean valinnan kautta uuniomenajäätelöön, joka osoittautui erinomaiseksi, ei liian makeaksi ja hiukan tavallisesta poikkeavaksi. Saatanpa maistaa sitä toisenkin kerran... Nyt on siis oikeasti kevät, nauttikaa ihmiset! :) Istuin päivällä kavereiden kanssa Juslenian edessä auringossa ja sain välittömästi poskeni ja décolleténi punoittamaan. Pitkän auringottoman jakson jälkeen ei näin vaaleaihoisena saisi asettua suoraan auringonvaloon, mutta minkäs teet, kun tällaisena päivänä sisällä istuminen ahdistaa?! Onneksi ihoni on jo melkein entisellään. Täytynee etsiä aurinkovoiteet talviteloiltaan, jos paiste jatkuu.

Tänään sain osakseni niin mainiota asiakaspalvelua, että annoin siitä välittömästi positiivista palautetta. Jokin aika sitten palautin ostamani Lumenen silmämeikinpoistoaineen, koska se kumma kyllä ärsytti silmiäni. Tänään sain paluupostissa muhkean paketin, joka sisälsi kosteuttavan kasvovoiteen, huulikiillon, erilaisia voidenäytteitä sekä toisenlaista silmämeikinpoistoainetta. Paketin arvo oli taatusti huomattavasti suurempi kuin palauttamani tuotteen. Mukana seurasi erittäin ystävällinen kirje, jossa toivottiin hyvityksen lievittävän pettymystäni ja minun pysyvän jatkossakin Lumenen asiakkaana. Lähetin palautesivun kautta kiitos- ja ylistyspalautetta ja kehuin loistavaa palvelua. Jotenkin tuntuu, että Suomessa valitetaan huonosta palvelusta, mutta hyvästä palvelusta ei juuri mainita ainakaan suoraan yritykselle tai asiakaspalvelijalle; minä ainakin haluan heidän tietävän, että olen todella tyytyväinen saamaani kohteluun. En tietenkään palauttanut tuotetta vain saadakseni lahjoja, mutta niiden lähettäminen todistaa mielestäni siitä, että kyseisessä yrityksessä pidetään asiakasta arvossa. Usein saa ikävä kyllä päinvastaisia kokemuksia.

2 kommenttia:

jennan mopsit kirjoitti...

Antti teki kerran valituksen kun meidän ostamas juustoraastees oli hometta vaiks siin oli viel päiväystä paljon. Saatiin valion lahjakortti cittariin korvaukseks ja ne kiitti tiedosta!
Terkkuja Gurulta :)

Anonyymi kirjoitti...

Tuo on varsin yleinen politiikka kosmetiikka firmoilla. Noiden tuotteiden omakustannushinta lienee jossain 2-3 paikkeilla, posti ja käsittelykulut 20€ :)

Janne chem.lis.