sunnuntai 12. joulukuuta 2010

Milloin viimeksi?

Me Naiset -lehdessä, jota tilaan tänne Ranskaan, julkkikset vastaavat silloin tällöin Milloin viimeksi? -kysymyksiin. Näitä haastatteluja lukiessani alan usein itsekin miettiä, milloin olen viimeksi siivonnut, valehdellut tai ollut ylpeä itsestäni. Koska kukaan tuskin lähivuosina haastattelee minua Me Naisiin, toteutan seuraavassa itse oman haastatteluni:

Milloin viimeksi...   

- nauroit?
Tänään aamiaisella, kun tv:stä tuli uskonnollista ohjelmaa ennen odottamaamme tietokilpailua. Ohjelmassa puhuttiin protestanttien läsnäolosta ja minä huomautin E:lle, että hänelläkin on nykyään jatkuvasti protestantti läsnä huushollissaan, johon E. letkautti minun olevan kerettiläinen eli harhaoppinen. Kerettiläisyys on jostain historiallisesta elokuvasta aikoinaan alkunsa saanut yhteinen inside-vitsimme.  

- itkit?
Pari viikkoa sitten lukiessani kirjaa Marie-Antoinetten vankeudesta ja teloituksesta. Marie-Antoinettella oli Conciergerien sellissään seuranaan mopsi, joka pyrki emäntänsä mukaan myös silloin, kun tätä lähdettiin viemään lantakärryissä mestauslavalle. Pyöveli kuitenkin potkaisi mopsin tylysti pois kärryistä. Kerrotaan, että kahden vuoden ajan mopsi palasi päivittäin M-A:n entiseen selliin, hyppäsi vuoteelle ja lähti taas pois, kun ei löytänytkään emäntäänsä. Vähemmästäkin sitä itkee.    

(kuva täältä)

- suutuit?
Suutun oikeasti hyvin harvoin. Silloin tällöin hermostun jostain, kuten viisi minuuttia sitten E:lle, koska lakanoita piti mennä viikkaamaan juuri kun olin saanut tämän blogikirjoituksen alulle (miksei niitä muka voisi viikata puoli tuntia myöhemmin?), mutta hermostumiset menevät saman tien ohi. Viimeksi olen tainnut suuttua kunnolla kesällä, kun sain kuulla mielestäni kohtuutonta arvostelua ulkomuodostani.  

- halasit jotakuta?
Aamulla E:tä.

- soitit perheenjäsenelle?
Puhelimitse en edes muista, siitä on monta päivää ellei jopa viikkoa. Perjantaina juttelin äidin (ja Meerin ja Gurun <3) kanssa nettikameran kautta. 

(kuva täältä)

- valehtelit?
Valkoisiin valheisiin olen turvautunut melko useinkin. Äsken esimerkiksi väitin E:lle, etteivät  aiemmin tänään pestyt tyynyliinat ole vielä kuivia, jotta en joutuisi heti silittämään. Varsinaisia isoja valheita en muista kertoneeni vuosikausiin, ja silloinkin minulla on täytynyt olla jokin hyvin pätevä syy. Siedän valehtelua varsin huonosti. 

- shoppailit?
Sephoran ja Fnacin kanta-asiakasilloissa marraskuun lopussa. Vaatteita en ole shoppaillut kesän jälkeen.

(kuva täältä)


- siivosit?
Maanantaina imuroimme ja pesimme lattiat. Vaikka asunnossa on vain 37 neliötä, vie siivoaminen tolkuttomasti aikaa ja energiaa, koska tavaroita täytyy olla koko ajan siirtelemässä paikasta ja huoneesta toiseen. Tyhjää lattiatilaa ei ole juuri nimeksikään.  

- koit alemmuudentunnetta?
Useimmilla talousaiheisilla luennoilla, koska muilla on takanaan jo kaksi vuotta alan opintoja ja minä tulin suoraan metsästä vailla mitään etukäteistietoja. 

- tunsit onnistuneesi?
Kulttuurienvälisen johtamisen tentissä, kun vertailimme jälkeenpäin monivalintakysymysten vastauksia ja totesin vastanneeni suurimpaan osaan oikein.   

- olit ylpeä itsestäsi? 
Viikko sitten saatuamme erään suuritöisen ryhmätyön valmiiksi. Minä olin muokannut yhden, alkujaan huonosti tehdyn osuuden kokonaan uusiksi ja sain siitä ryhmän muilta jäseniltä kehuja. 

- teit jotain ensimmäistä kertaa?
Söin muutama viikko sitten klementiinejä opiskelukaverini luona. Olen aikoinaan päättänyt, että kaikki sitrushedelmät ovat pahoja enkä ole oikeastaan koskaan suostunut edes maistamaan, mutta tuolloin en vieraskoreussyistä kehdannut kieltäytyä – ja totesin ihmetyksekseni, että nehän ovatkin ihan syötäviä! Nytkin minulla on muutama pikkuinen korsikalainen klementiini jääkaapissa ja söin niitä viimeksi eilen. Äiti ilahtunee...! 

(kuva täältä)

- toivoit olevasi jossakin muualla?
Perjantaiaamuna matematiikan kurssin aikana, koska en yrityksistä huolimatta ymmärrä opetetuista asioista juuri mitään.   

- otit riskin?
Yritysviestinnän tentissä torstaina. Pikkukysymysten ja sovellusten lisäksi tentissä oli yksi perinteinen esseekysymys, jonka aiheesta minulla ei ollut aavistustakaan. Valitsin arpomalla yhden asian kurssin sisällöstä ja vastasin kaiken, mitä siitä tiesin – valitettavasti vain aihe ei ollut likimainkaan oikea. Vastasin siis kattavasti, mutta täysin asian vierestä.   

- sanoit "minä rakastan sinua"?
Iltapäivällä, kun E. meni päiväunille ja minä jäin olohuoneeseen lukemaan markkinoinnin tenttiin. 

1 kommenttia:

fifin maman kirjoitti...

En sitten ikinä tule lukemaan mitään Marie Antoinette-kirjaa. Voin hyvin silmissäni nähdä mopsin, joka palvoo emäntäänsä. Olen aina sanonut, että vaikka kaikki jättäisivät, niin uskollinen Guruni ei ikinä. Miten sait luettua noin julmaa tekstiä?

Bravissimo klementiinesistä!Keksin jo monta hedelmäräättiä joululomaksesi.:)

En mitenkään voisi kuvitella sinun valehtelevan, edes keskikokoisia valkoisia. Joku mikromaalinen voisi olla mahdollista noin kerran kolmessa vuodessa.

Huomisesta lasken jo päiviä ja lupasin triolle, että viikon kuluttua saavat olla tietyssä huoneessa vaikka koko ajan. Kunhan saisin huoneen siivottua.