keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Joyeux anniversaire(s) !

Hip hei! Huomasin juuri, että blogi täyttää tänään 7 vuotta! 

Muistan vielä elävähkösti, kuinka aamulla 9.10.2006 päätin aloittaa graduni kirjoittamisen. Ideoita olin kerännyt jo muutaman viikon, mutta ensimmäiset rivit naputtelin tuona päivänä. Samalla sain kuningasajatuksen aloittaa samaan aikaan blogin, jotta julkinen raportointi gradun edistymisestä motivoisi minua entisestään. Kuluneiden vuosien aikana blogi on ajautunut varsin kaukaisille sivupoluille alkuperäisestä aiheestaan ja muuttanut nimensäkin, mutta muistona ammoisesta Fifin graduprojektista blogin osoitteessa on yhä edelleen "fifingradu". (Oikeasti osoite on yhä sama vain siksi, etten ole osannut vaihtaa sitä.)

Enpä tiennyt vuonna 2006 Turussa tyhjää Bloggerin kirjoituskenttää katsellessani, että seitsemän vuotta myöhemmin kirjoittaisin maisteriksi valmistumisen, toisen eri alan tutkinnon ja kolmen työttömyysvuoden jälkeen näitä rivejä työpaikallani Aixissa! Silloin maailman tärkeimmältä asialta tuntunut vaaleanpunakantinen kirja on sittemmin painunut miltei täysin unhon syövereihin (tai onhan se minulla kirjahyllyssä kaikissa kolmessa kodissani, mutta kukaan ei sitä lue tai ole sen koommin sen perään kysellyt), mutta blogi on yhä täällä. Hiljaisempana kuin ennen, valitettavasti, koska tavallisen toimistotyöläisen tavallisesta elämästä ei helposti revitä aiheita kymmeniin postauksiin kuukaudessa, mutta bloggaus on silti rakas harrastukseni ja aion ehdottomasti jatkaa sitä.

Olisi hauska tietää, onko teidän lukijoiden joukossa sellaisia, jotka ovat lukeneet tätä jo kauan. Joko alusta asti tai pari kolme vuotta. Ilmoittautukaahan kommenttiosastolla, tykkäisin oikeasti kuulla teiltä, miksi teistä alunperin tuli blogini lukijoita ja miksi olette pysyneet uskollisina. Toki tuoreemmatkin lukijat saavat mieluusti kertoa saman!

Blogin lisäksi tänään on toinenkin merkkipäivä. E. ja minä olemme nimittäin olleet tänään kihloissa tasan 10 vuotta, ja sen kunniaksi lähdemme ensi viikon perjantaina viettämään astetta juhlavampaa viikonloppua Nizzaan. Siitä lisää aikanaan kuvien kera.         


10 kommenttia:

Bisquits kirjoitti...

Aika monta vuotta on tullut luettua, mutta noita sun graduaikoja en muista. On ollut kiva seurata, kun olet selvästikin löytänyt oman paikkasi (työelämässä ja muutenkin). :-)

Anonyymi kirjoitti...

Turha kai sanoakaan, että kuulun alkuperäisiin. Ja innolla aina odotan uutta juttua, koska sulla on kirjoittamisen taito ja kuvailun lahja. En välttämättä ajattele lukevani lähi-ihmisen blogia, vaan tarinoita bloggaajan maailmasta.
Onnea FFF:lle!

Miira kirjoitti...

Mukana jostain keväästä 2008, varmaan sen toukokuisen xeniitti-kaffilamiitin jälkeen. Tietty alkupuolen arkistotkin olen lukaissut läpi, mutta vähemmän tarkkaan...

Anonyymi kirjoitti...

Olen lukenut blogiasi muutaman vuoden ajan. Alunperin päädyin lukemaan sitä yhden toisen seuraamani blogin kautta. Olen itsekin opiskellut ranskaa ja ranskankielisten maiden ja Ranskan kulttuuri ovat lähellä sydäntäni. Luen mielenkiintoisia tekstejäsi aina innokkaasti. Sinulla on sana hallussasi!

elsu kirjoitti...

Olen tainnut lukea tätä jo graduajoista. Niihin aikoihin tein itsekin gradua, olin vieläpä aloittanut suurin piirtein samoihin aikoihin. Tässä blogissa kiehtoi myös Ranska-aihe, olen sitä itsekin lukenut, tosin vain sivuaineena. Kommentoinut olen varsin harvoin, en useinkaan kommentoi blogeja, kun itsellänikään ei ole ollut pitempiaikaista blogia. Mutta hauska kuulla Ranska-meininkejä, kirjoitat arkisista asioista leppoisasti.

Anonyymi kirjoitti...

Pitkäaikainen lukija täälläkin, mutta laiska kommentoija. Itsekin olen Ranskassa asuva suomalainen ja senkin puolesta blogi on tullut läheiseksi jo vuosien ajalta. Ihana ja hauska blogi kaikinpuolin! :)

Kaisa kirjoitti...

Hassua, etten edes muista koska ja milloin eksyin blogiisi ensi kerran - mutta on siitä jo useampi vuosi. Näin koti-Suomeen juurtuneena tykkään lukea suomalaisista maailmalla, ja kai jotenkin sitä kautta tänne löysin. Mutta onnea silti ja joka tapauksessa kaikesta mahdollisesta!

Susu kirjoitti...

Myöhästyneet onnittelut blogillesi! Ja sulle ja E:lle kans.
Piti oikein tarkistaa et mun blogillakin on kohta synttärit - suunnilleen yhtä pitkään ollaan bloggailtu.
Arvaat varmaan keneltä sain tiedon blogistasi:-) Mukana olen roikkunut enemmän tai vähemmän tiiviisti jo monta vuotta. Ja on ollut kivaa lukea mopseista, matkoista, ranskan arjesta ja kaikki ne (kamalat) meikki/muotijutut on tosi viihdyttäviä. Omistan minäkin ripsivärin ja huulipunan;-)

MaaMaa kirjoitti...

Onnea blogille ja myöhästyneet kihlapäiväonnittelut myäs! :) Mä tutustuin blogiisi silloin loppuvuodesta 2010 kun oli 'Pariisin suuri Blogimiitinki' :) Siitä asti epäsäännööllisen säännöllisesti käynyt täällä kurkkimassa. Haliterkkuja ja nauttikaa lomailusta xx

Anonyymi kirjoitti...

En muista milloin ja miten tänne löysin, mutta oletettavasti jonkun muun blogin kautta. Olen itse asunut useaan otteeseen ulkomailla ja vuonna 2010 jopa hetken Etelä-Ranskassa. Seuraan useaa ulkosuomalaisten kirjoittamaa blogia, vaikka itse asustelenkin nykyään pysyvästi Suomen kamaralla.
- Elina