torstai 12. elokuuta 2010

Rakas Turku

Rentouttava ja virkistävä Suomilomani jatkuu. En millään käsitä, mihin kokonainen viikko on muka vilahtanut... ensi viikolla tähän aikaan olen jo takaisin Ranskassa! Siksipä näistä jäljellä olevista päivistä on nautittava kahta kauheammin. 

Eilisiltana tulin viimein Turkuun vietettyäni koko ensimmäisen lomaviikon Salossa vanhempien ja mopsien luona. Olin varsin onnellinen saadessani jälleen kulkea toisen kotikaupunkini aurinkoisilla ja kesäisillä kaduilla – onnistuin jopa unohtamaan mielipahan, jonka minulle aiheutti erään lähisukulaiseni vastaanotto: tervetulotoivotusten sijaan olen saanut kuunnella valitusta siitä, kuinka rumat ja epäsopivat vaaleat hiukseni ovat, kuinka suunnattomasti olen lihonut Ranskassa (vaikka olen täsmälleen samankokoinen kuin viime vuonnakin) ja kuinka olen aivan kuin vieras ihminen enkä lainkaan entinen Fifi. Joidenkin on vaikea sietää muutoksia ja sitä, että melkein kolmekymppinen ihminen tekee hiuksillaan ja elämällään mitä itse haluaa... Enfin, passons

Vietin koko iltapäivän keskustassa: kävin jääteellä kirjaston sisäpihan Café Siriuksessa, vaeltelin Stockmannilla, tervehdin ex-kollegoitani kirjakaupassa, hamstrasin suomenkielisiä pokkareita (eläköön Taiteiden yö ja Akateemisen -20% pokkariale!), nautin karpalojuomaa jokilaivalla kaverini kanssa ja ajoin lopulta bussilla kotiin. Parhaillaan tuntuu siltä, etten välttämättä haluaisikaan täältä pois. Valokuviakin otin muutaman, mutta ne pääsevät julki vasta palattuani Saloon, koska turkulaisessa pöytäkoneessani ei ole muistikortinlukijaa. 

Huomenna on luvassa pedikyyri, lounas Duussin kanssa ja illallinen sukulaisseurassa Oscarin olohuoneessa. Nyt lukemaan Maria Langin 50-luvulle sijoittuvia dekkareita, joihin olen hurahtanut totaalisesti!
   

4 kommenttia:

Susu kirjoitti...

Tää remonttireiska räjähti nauruun kun luki että sun pitää "Nauttia kahta kauheammin". Kuin kauheaa se nauttimien voikaan olla:-)

Minusta sun vaaleat hiukset on kivan luonnollisen väriset.

Hyvää loppulomaa, toivottavasti vielä nähdään!

Airelle kirjoitti...

ai mäkin tykkään maria langista.
tämä ihminen on varmaan tärkeä sinulle, koska otat hänen sanansa niin raskaasti, mutta minusta on lähinnä kummallista, että joku kommentoi sitä, minkä kokoinen tai värinen olet - eikös se ole lähinnä oma asiasi. olisi iloinen, että saa nähdä sinut ja sillä siisti.

Mari kirjoitti...

Pakko laittaa kommentti, kun luin, että luet Maria Langia. Mulla on aika monta Langia hyllyssä ja jossakin vaiheessa luin niitä todella paljon.

PS. Joillakin ihmisillä on aina jotakin nokan koputamista joka asiaan. On helppoa sanoa, että "älä välitä". Olen nähnyt blogissasi kuvan vaaleista hiuksistasi ja minusta ne olivat nätit.

Anonyymi kirjoitti...

voin kuvitella että ulkonäön kommentointi tuntuu pahalta - varsinkin kun olet niin miellyttävä ja osaava! Minusta pitäisi kunnioittaa toisen tilaa, muistan kun Saksassa vaihtiksena perheen äiti kommentoi koko ajan kroppaani hiuksiani ja myös ohikulkijoita: no, se tyttö näytti ihan tavalliselta! Luulisi että hyvin yliopistossa ja koulussa pärjännyttä ei niin vaan tyrmättäisi tuollaisella, mutta kyllä se pikkasen sattuu.. Bises, Laura